Lördag 23 augusti

Hej! Sitter just nu fast i bilkö, så tänkte att jag lika gärna kunde blogga!
Imorse åkte jag och min värdmamma till Galveston, som ligger omkring en och en halv timme bort. När vi kom dit träffade vi ett gäng andra utbytesstudenter, och sedan hade vi ett möte på några timmar. Vi åt även lunch och badade i poolen som fanns där. Det var faktiskt riktigt kul att träffa en massa andra utbytesstudenter, och Galveston var hur fint som helst! Såg mer ut som Florida eller Californien än Texas!
Vid tre åkte jag, Juliette, Martina och Nicole hem med min värdmamma. Lite senare på kvällen när vi var tillbaka i Huffman åkte jag och min värdfamilj till en (ett?) mall. Min värdmamma skulle bara dit och lämna tillbaka lite grejer, men det slutade med att jag kom ut därifrån med fem shoppingkassar haha. Så vi var klara därinne vid halv tio och då åkte vi och åt middag på Longhorn, och det är därifrån vi är på väg hem ifrån nu. Tror det har varit nån olycka längre fram och att det är därför vi står still, så jag hoppas att det inte är något allvarligt och att vi snart börjar röra på oss igen. Imorgon är det söndag och då alltså bara en dag kvar innan skolan börjar. Galet, och jag är grymt nervös! Men det känns iallafall skönt att jag känner några på skolan, så det ska nog gå bra!
 
Update: Jag kom hem för ungefär en timme sedan och allting gick bra. Kunde dock inte posta inlägget i bilen så gör det nu istället. 
 
 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback