NY day 1

Hej på er! 
Ja idag var vi som sagt på sitesing i New York! Vi tog bussen från hotellet klockan åtta imorse och åkte ner till Manhattan. Där mötte vi upp våran tour guide Dennis (som var typ världens bästa tour guide) och sedan startade vi våran rundresa i NY. Vi började med att åka till Central Park. På vägen dit så fick vi bl.a. se How I Met Your Mother puben och Chucks hotell i Gossip Girl (!!!!!!!!!!!!!). När vi var framme vid 5th Avenue och Central Park så gick vi av bussen och in i parken en stund. Där inne såg vi också en massa ställen som bl.a. har varrit med i Gossip Girl, t.ex. stället där Chuck och Blair gifte sig (återigen !!!!!!!!!!!).
Efter Central Park åkte vi vidare till Rockefeller Plaza, och sedan vidare till Times Square och Broadway. Vid elva ungefär så blev vi avsläppta vid Grand Central, så vi gick runt och tittade lite och sedan fick vi även äta lunch där. När vi hade ätit klart åkte vi vidare till lower Manhattan (? är inte riktigt säker på att det hette så haha) och där fick vi se SATC-Carrie's hus och även Vänner huset! 
Efter det åkte vi igenom Chinatown och sedan över till Brooklyn. Efter Brooklyn åkte vi över till Manhattan igen, fick se Frihetsgudinnan och sedan åka till 9/11 memorial. Sedan åkte vi till Chelsea Market, köpte middag och gick runt där till det var dax att åka tillbaka till hotellet. Vi var tillbaka på hotellet vid 17.30, så det har varit en lång och intesiv dag, men en väldigt bra dag! New York gjorde ett väldigt bra första intryck på mig! 
När vi kom tillbaka till hotellet hade vi ett Adapting to Ameirca möte, och nu så sitter jag och båda mina rumskompisar här och försöker blogga. Dock är internetet väldigt segt så det går inte så bra för någon utav oss haha. 
Imorgon så ska vi ner till Manhattan igen, men vi har en helt fri dag. Så det innebär shopping, och kanske eventuellt Rockefeller Center! Men nu ska jag sova så jag orkar med en till dag i New York, vi hörs imorgon! 
 
Bilder från idag
Utbytesstudenter i regn
Central Park
Rockefeller Plaza
Jag, Felicia & Amanda//Amanda, Tova, Julia & jag
5th Avenue
Times Square 
Ett högt hus
Grand Central 
Lunch//Cupcakes på Magnolia Bakery 
Vänner huset//SATC-Carrie's hus
På bussen i Brooklyn 
Skyline
Glad Amanda 
Signe, Felicia, jag & Amanda 
Frihetsgudinnan
Fler höga hus
Ännu en glad Amanda framför New Jersey 
Jag & Amanda 
9/11 memorial
World Trade Center 1//The survivor tree
En glass med fin utsikt 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback