Värdfamilj m.m.

 Okej, tänkte skriva ett inlägg och berätta lite om min värdfamilj, skola osv. i USA. Jag kommer då bo i Huffman, Texas. En liten ort ca 5 mil utanför Houston på omkring 12 000 invånare. Familjen jag kommer bo hos består av ett äldre par med två äldre, utflyttade söner. Båda är pensionerade, mamman i familjen jobbade som lärare och pappan jobbade på AT&T. Pappan och även den yngsta sonen har också tjänstgjort i den amerikanska armén i ett antal år. I familjen så kommer det även finnas två hundar, båda två schäfrar, och även en katt. Huset de bor i är en, vad jag har förstått det som, ganska stor enplansvilla. På baksidan har de en stor gård med pool, uteplats och hundgård. Tydligen så kommer det gå att använda poolen från april till november/december (!!). 
 
 Skolan då. Skolan jag ska gå på heter Hargrave High School, HHS, och har omrking 1000 elever. Eleverna kallas för Falcons och skolans färger är rött, svart och vitt. Förutom jag så kommer det även gå fyra andra utbytesstudenter på skolan samma år som jag. En från Frankrike, en från Italien, en från Brazilien och så en till som jag inte vet ursprung på. Jag vet att jag kommer få lov att ta amerikansk historia, engelska och matte som obligatoriska klasser, restan får jag välja själv. Min värdmamma ska gå till skolans counselor i juni och då kommer jag få reda på vilka andra klasser jag kommer kunna välja mellan. Jag kommer troligtvis bli junior, alltså gå nästa sista året på high school. Helst av allt så hade jag velat bli senior, som de flesta andra utbytesstudenter också vill, men jag kommer iallafall få gå på senior prom i slutet av året även om jag går som junior. 
 
 Jag är verkligen jättenöjd med min placering! Familjen verkar jättebra och det ska bli jättespännande att få se Texas! Under hösten så kommer troligtvis jag och min värdfamilj åka till Colorado under två veckor, så jag kommer även få se hur det är där vilket ska bli jättekul. Det enda problemet med familjen är att de är Rangers fans, haha skämt åsido. Jag är ett helhjärtat Blackhawks fan, och de försöker redan övertala mig att gå över till Rangers. Kommer antagligen bli en hel del diskussioner om hockey därborta haha.
Än så länge har jag bara pratat över email och facebook med familjen, men imorgon så har vi planerat att vi ska skypa för första gången. Herregud vad jag är nervös. Det känns som om jag kommer glömma bort all engelska jag någonsin har lärt mig när jag sitter där haha. Men förhoppningsvis så ska det gå bra. Det ska bli kul att få prata med dem på riktigt, även om det känns jätteläskigt. Och imorgon så händer en annan sak också. Då är det 100 dagar kvar tills jag kommer stå där på Arlanda och stiga på planet till USA. Tiden går så himla fort, men samtidigt så längsamt. Vet inte om jag vill att tiden ska sakta ner eller snabba på. Tur att man själv inte kan påverka det kanske, haha. 
 
Här ser ni en bild på vart jag kommer spendera mitt år. Den röda pricken är huset och den lila är skolan. Jag har fått bättre bilder på huset och även bilder på familjen, men jag vill inte lägga ut dem utan deras tillåtelse. Får prata med dem och sen kanske jag kan lägga ut dem här! 
 
 
 
 


» anna

Oj, vad tidigt du åker! :o Vilket datum åker du exakt? Jag har inte fått placering och datum än, men jag tror inte att det blir förens i slutet av augusti!

2014-05-05 // 16:28:10

Hej!
Vad roligt med din värdfamilj. Jag ska åka iväg samtidigt som dig till Utah. Vilken organisation ska du åka med? :)

2014-05-05 // 19:36:40

Jag åker med EF. Hoppas du får ett super bra utbytesår! :)

2014-05-06 // 17:19:14

Vad kul det låter!

2014-05-11 // 19:46:52

Låter som en riktigt bra placering! :) Ska till Texas på semester med min vfamilj i september faktiskt, är jättetaggad! :D Vill du btw göra länkbyte? :)

2014-05-24 // 22:11:47

Jag var på min första intervju med Explorius i förrigår och det kändes som att min engelska del gick sisådär. Minns du hur din gick? Kram!!

2014-06-01 // 17:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback