Tankar om USA 2014/2015

Som jag har nämnt innan så har jag ju ansökt om att åka som utbytesstudent till USA nästa år. Jag har ansökt hos både Exlorius och AFS och jag har blivit intervjuad av båda. Nu står det klart att jag har blivit accepterad av båda organisationerna, så nu är det upp till mig att välja vilken jag vill åka med. Det valet känns ganska lätt för mig. Från början gällde bara AFS, men sen tipsade Maria mig om Explorius så jag bestämde mig för att ansöka hos dem också. Nu när jag har fått ett intryck av båda organisationerna så känns Explorius definitivt bäst. Inget ont till AFS, men jag fick helt klart ett bättre intryck av Explorius. De kändes mycket mer peronliga än AFS gjorde, och det känns som om de behandlar mig mer som en egen person och individ, medan det kändes som om AFS behandlade mig som en i mängden. Så det valet är klart. Jag kommer välja Explorius. 
 Sen till nästa val. Jag har genom Explorius möjlighet att välja område i USA. Frågan är om jag ska göra det eller inte. Om jag väljer område så kommer jag välja området omkring Chicago, vilket betyder att jag hamnar nära min släktingar och vänner som bor där. Nackdelen är dock att utbudet av värdfamiljer minskar och jag kanske hamnar hos en familj som jag inte passar in i. Det kanske finns en bättre någon annan stans i USA? Det är det jag går runt och tänker på just nu. Väger nackdelarna mot fördelarna. Ska jag välja område eller inte? Om någon utav er därute har några tips eller egna erfaranheter om detta så får nu gärna dela med er av dem. För jag har ärligt talat ingen som helst aning just nu. 
 
 
 


» Mimmi

Hej!
Jag ska också åka samma år. Så tänkte att vi kunde byta länkar i menyn eller något? Jag försöker samla på mig så många som möjligt! Du kan också joina gruppen på Facebook "year abroad 2014/2015" eller nått hah...
Du kan maila mig om du vill diskutera förväntningar eller något annat! Kramar!

2014-01-01 // 04:05:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback