Min vår/sommar 2013 del 2

Här kommer del 2 av min vår/sommar. I detta inlägg så kommer jag kortfattat ta upp mina veckor i USA. Enjoy :) 
 
Lite info innan jag jag börjar skriva. Jag har släkt som bor i en liten stad utaför Chicago, så vi bodde hos dem. Detta var tredje gången jag var USA och definitivt inte sista. 
Första dagen i Chicago, som var 4th of July USA's nationaldag, spenderades först med att åka och handla lite på Walmart och sedan åka iväg till en festival i en stad utanför Chicago. Vi fick åka en gul, klassisk amerikansk skolbuss till festivalområdet från parkeringen, så nu kan jag säga att jag har gjort det haha. Väl inne på festivalområdet så gick vi runt och kollade in alla olika företag som hade ställt upp stånd och gjorde reklam för en himla massa saker. Vi gick även och köpte mat och dricka inne på det stora 'matområdet' (bilden i det nedre högra hörnet) och gick sedan och satte oss vid scenområdet. Vi satt där och lyssande på en massa olika band och avslutate kvällen med att kolla på världens, största och mäktigaste fyverkeri. Sjukt coolt!
 
 
 Under tiden i USA så har vi spenderat en hel del underbara dagar ute vid mina släktingars kompisars lakehouse. Deras hus är helt underbart och de har alla typer av roliga grejer som man kan tänka sig. Vattenskidor, tubes, vattenskotrar, kajaker ja listan kan göras lång. Och familjen är hur gullig som helst. Så snälla och generösa. Älskar att spendera tid därute med härliga människor. 
 
 
En utav dagarna så åkte jag och min tremänning Derrik upp till nöjesparken Six Flags och spenderade dagen där. Det var grymt kul att åka alla bergochdalbanor och spandera lite tid med Derrik. Vi hade verkligen en grym dag! 
 
 
En dag så tog min andra tremänning Allissa med oss ner till downtown Chicago. Vi gick runt där nere och kollade runt och turistade lite. Vi hyrde även cyklar över dagen och cyklade runt längst med kajen och även inne i centrala Chicago. Det var verligen ett grymt kul sätt att se stan på! Jag har redan varit nere i Chicago ett antal gånger tidigar, men detta var första gången jag cyklade där nere och det var som sagt jättekul. Rekomederas verkligen! 
 
Jag har fortfarande en del saker som jag ville få med i detta inlägg, men jag känner att det redan är väldigt långt så det får nog bli en del 3 haha. Om ni undrar något så är det bara att fråga! 
Kram! 
 
 
 


Berätta mer om USA! 💂

2013-09-10 // 10:13:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback