Min vår/sommar 2013 del 3

Fortsättning på min Chicago resa. 
 
 
 Jag Nanette, Roy, Poppo och Nicholas åkte upp till ett ställe som heter Door County i norra Wisconsin en helg. Det var hur vackert som helst där uppe! Vi åkte till olika Nationalparker, paddalde kajak i solnedgången, åkte till små byar/orter i området och kollade i en massa små gulliga affärer och hade det bara allmänt mysigt. 
 
 
 Jag och Poppo hann med en roadtrip under USA tiden också. Vi åkte först till Detroit, sedan in till Canada och upp till Niagara fallen och sedan in till USA igen ner till Clevland och sen tillbaka till Chicago. Vi han åka igenom 6 delstater plus Canada på fyra dagar och samanlagt åkte vi 184 svenska mil. Mycket tid spenderades alltså i bilen haha. Men Niagara fallen var riktigt häftiga att se, riktigt mäktigt! Vi var som sagt på den kanadensiska sidan och bodde på ett hotell ca 800 m från fallen, som sagt riktigt mäktigt! I Clevland så var vi på Rock and Roll hall of fame, mest för att Poppo ville dit. Det var inte det roligaste vi har gjort på den här resan men ändå intressant och spännande att se bla Elvis och Micheal Jackssons gammla bilar och kläder. 
 
 
Obligatoriskt IKEA besök, haha. Det ser verkligen ut exakt som hemma, det enda som skiljer är att det står engelska förklaringar efter allting. De säljer till och med köttbullar! Men de svenska namnen på alla produkter finns kvar. Det var väldigt kul att lyssna på amerikaner som förökte uttala namnen på svenska haha. 
 
 
 Resten utav tiden i Chicago så shoppade vi, åt en massa god mat, badade, solade, umgicks med släkt och vänner och bara njöt av tiden där. Vi var där i tre veckor, vilket var alldeles för lite. Jag älskar verkligen det där landet. Människorna är så trevliga, shoppingen är GRYM och hela atmosfären är bara härlig. Jag längtar redan till nästa gång jag åker dit 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback