First day at HHS

Alltså idag var nog en utav de mest förvirrande dagarna jag har varit med om! Så många namn, klasser, lärare och salar att hålla reda på. Men jag gillar det, jag hade faktiskt en riktigt bra första dag på Hargrave! 
Jag kom till skolan ungefär 7.10 imorse. Då mötte jag upp Martina, Juliette och Nicole vid entren och letade reda upp vart jag skulle vara under first period. Alla namn på alla elver satt uppe i korridoren och det var där det stod vart man skulle vara någon stans. Jag gick till min klass och där fick jag mitt schema för resten utav dagen. Jag har åtta klasser varje dag, förutom på onsdagar och torsdagar då jag har fyra klasser. Alla klasser är 47 minuter långa (korta), lunchen är 30 minter och jag har fem minuter på mig att ta mig mellan klasserna. 
Alla på hela skolan har klasser samtidigt, så när klockan ringer är alla på hela skolan ute i korridorerna samtidigt. Alltså hur mycket folk som helst haha. Som tur var var det inte jättesvårt att hitta salarna så jag kom i tid till alla klasser iallafall, och alla som jag frågade om vart salarna låg var jättetrevliga. Alla som jag pratade med idag var jättetrevliga, tror jag kommer trivas här! Jag ser seriöst redan fram emot imorgon! 
Jag hade alltså åtta klasser idag och det ända vi gjorde på varje klass var att gå igenom en massa papper, regler, kurmaterial och att presentera oss själva. Jag tror klasserna börjar på riktigt på onsdag eller torsdag, och det ska faktiskt bli riktigt kul! Detta är iallfall mitt schema just nu:
 
First period US History
Amerikansk historia. Ett utav de obligatoriska ämnena, men jag tror det kan bli en intressant klass. Läraren verkar riktgit bra, och jag känner redan lite folk i den klassen, så det känns bra!
 
Second period Business Law 
Företags juridik. Detta var tydligen en ny klass för i år på skolan, och vi var bara 10 personer. Eftersom jag pluggade lite amerikansk juridik i våras och tyckte det var intressant så ville jag ta den här klassen, och än så länga verkar den vara just väldigt intressant. Tror det kommer vara en utav mina favoritklasser. 
 
Third period Sports Medicine 1 
En klass om idrottsskador. Denna tar jag för att jag är en student trainer. Något utav det första läraren sa på lektionen var att det fanns risk att folk skulle svimma pga. skadorna vi kommer kolla på. Så jag är inte direkt så taggad på det haha, men det ska ändå bli en intressant klass. 
 
Fourth period English 3
Engelska, också en obligatorisk klass. Denna klass har jag med Juliette från Frankrike, så det är kul! Läraren var emot läxor också, och det är inget jag komemr klaga på direkt haha. 
 
Fifth period Dance 1
Dans, allt ifrån ballet till hip hop. Dock kommer jag byta ut den här klassen mot en science klass så scence tydligen också var obligatoriskt. 
 
Sixth period Photography 2
Fotografi. En klass där jag kommer få ta massa bilder och lära mig hantera min kamera bättre. Det ändå dåliga med denna klassen är att jag kommer behöva ta min systemkamera till skolan nästan varje dag. Och eftersom vi inte har några skåp måste jag bära runt på den hela dagen. 
 
Seventh period Algebra 2
Algebra. Vet faktiskt inte riktigt vad vi kommer göra i denna klass, förutom att hålla på med algebra haha. Antar att det bli typ blandad matte. Också en obligatorisk klass. 
 
Eighth period Sports Medicine 3
Denna klass heter också sports medicine, men detta är ingen riktig klass. Utan under den här klassen är jag ute på the football field och hjälper till som tränare. Så egentligen har jag bara sju riktiga klasser. Dock är killarnas träning mycket längre än en vanlig klass, men samtidigt mycket roligare än en vanlig klass. 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback