Football scrimmage

Imorse var första gången sen jag kom hit som jag faktiskt kan säga att jag hade en riktig sovmorgon. Sov till tio ungefär, sen gick jag upp och åt frukost. Amerikansk frukost deluxe, donuts. Efter frukost gick jag över till Juliette och Martina och var där ett tag innan Martina skulle på vollyboll. När Martina åkte, gick jag och Juliette ut och gick med två av deras alla hundar en stund. Dock var det så himla varmt idag också, så vi båda halft dog av värmen haha.
Vid fem åkte jag till till skolan för min första football scrimmage! En football scrimmage är som träningsmatcher mellan olika skolor där freshmans, jv och varsity spelar separata matcher. Det var kul att få uppleva en riktig (fast ändå inte riktig) amerikansk fotbolls match, men ärligt talat var det väldigt segt och jag förstod typ ingenting haha. Även om de andra tränarna försökte förklara reglerna för mig så förstår jag verkligen inte mycket utav det. Men jag antar att det blir bättre ju fler matcher jag går på! 
Matcherna var slut vid nio ungefär, och då åkte jag och min värdmamma och köpte subway till middag. Imorgon ska jag och min värdmamma åka upp till Galveston på möte med andra utbytesstudenter i Houston området. Dock kanske jag inte är jättetaggad på det, men jag hoppas det blir kul! Det ska iallfall bli trevligt att få träffa lite andra utbytesstudenter! 
 
 


Mmm donut :D

2014-08-23 // 09:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback