Hemma

Ja nu är jag hemma igen! Tog tåget hem och var i Mora runt halv åtta. Det kändes faktiskt väldigt tråkigt att åka ifrån mormor och Hans. Hade gärna stannat ett tag till, men eftersom jag ska vaccinera mig imorrn fick jag lov att åka hem idag. 
Idag har iallafall varit en väldigt bra dag! På förmiddagen åkte jag och Hans upp till skjutbanan i Boda. Där mötte vi Erik, min mormors bror, som hade med sig tre olika gevär. Jag fick prova att skjuta med två utav dem, har en film som jag kan lägga upp lite senare. 
När vi kom hem därifrån klippte jag gräset hemma hos mormor, och på eftermiddagen åkte jag, mormor och Hans upp till Styggforsen, köpte glass och gick runt där ett tag. På kvällen blev det storm och strömavbrott ett tag, men vi lyckades iallafall grilla revbensspjäll så det åt vi till middag. Sedan var det dags att ta tåget hem och nu är jag här. Det ska iallafall bli skönt att få sova i sin egen sägn i några nätter. 8 dagar kvar nu! 

Bilder från Styggforsen 











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback