Embassy of the United States of America

Ja då var besöket på amerikanska ambassaden avklarat! Jag tog bussen utanför lägenheten 8.08 imorse och kom fram till ambassaden omkring halv nio. Redan då var det en lång kö in till ambassaden, så det var bara och ställa sig där och vänta. Efter omkring en timme var det min tur att på komma in på ambassaden. Det första man fick göra var att visa upp sitt pass, gå igenom en liknande säkerhetskoll som finns på flygplatser och lämna ifrån sig all elektronik som telefon, hörlurar etc. När man hade passerat den kontrollen fick man följa en markerad väg in i ett väntrum. Där fick jag en nummerlapp och fick sitta och vänta ytterligare. När mitt nummer ropades upp fick jag gå fram till en lucka och lämna ifrån mig alla mina visa papper och sedan gå tillbaka och sätta mig och vänta på att mitt namn skulle ropas upp. Så efter ytterligare väntan ropade de äntligen upp mig. Jag fick då gå fram till en lucka, svara på några frågor och sedan sa de att mitt visa var godkänt. Så själva "intervjun" tog omkring tre minuter, och jag fick vänta i ca två timmar innan. Inte jättekul, ångrar att jag inte tog med mig en bok eller nått liknande. Men det kunde ha varit värre, och jag är bara glad att mitt visa blev godkänt! Var seriöst jättenervös innan jag skulle gå på min lilla intervju. Trodde jag skulle på hjärnsläpp och glömma namnet på familjen eller orten där jag ska bo, men det gick bra haha. 
Efter besöket på ambassaden gick jag och Poppo på stan en stund innan vi åkte hem till Mora igen. 
Det känns seriöst sjukt att det sista "viktiga" är gjort inför USA. Bara en vaccination, packing och 41 dagar kvar nu. Galet galet galet galet. 




Jag ska också åka som utbytesstudent 14/15, länkbyte? :) KRAM

2014-07-03 // 21:32:00

Hej!
Åker också som utbytesstudent till USA, vill du göra ett länkbyte? :)

2014-07-07 // 14:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback