Pikes Peak

Idag har vi besökt Pikes Peak, ett drygs 4000 meter högt berg här i närheten! Det tog omkring en timme att köra upp, vägen var hur krokig och kringlig som helst och det fanns inga vägräcken. Men vi tog oss iallafall upp utan att störta utför nått stup med bilen, och utsikten däruppifrån var helt galen. Dock så fick jag någon typ av höjdsjuka däruppe, för när vi satte oss inne på resturangen som fanns där blev jag yr, fick hjärtklappning, började skaka, mådde illa och en massa sånt. Som tur var gick det värsta över på tio minuter, resten av tiden där uppe var jag bara yr. Men som sagt, utsikten däruppe var helt otrolig. 
På vägen ner från Pikes Peak stannade vi på ett rastställe som var hur fint som helst. Utsikt upp mot berget, och en massa gula träd överallt. Vi stannade även i en park som hade riktigt häftiga stenar/klippor/grejer och gick runt där ett tag.
Sedan åkte vi hem, tog det lugnt i några timmar och sedan åkte vi och åt middag. Nu är vi i stugan igen och jag ska försöka ta kontakt med mina lärare och höra vad jag har missat. Har varit borta från skolan en vecka nu och jag saknar den som bara den.
Hoppas ni har det bra allihopa! Vi hörs imorgon! 
 
Pikes Peak 
 
På väg ner
 
I parken 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback