Mina fem favoritappar

Facebook, Twitter & Instagram räknar jag som ''en app''. De använder jag hela tiden, kanske lite för mycket, hehe. 
 
 
Pinterest. Jag tror inte den är så himla stor i Sverige? Känner bara en här hemma som använder den, men i USA så är den väldigt populär. Man kan ''pinna'' allt ifrån recept till inredning till skönhetstips på sin egen board och sen så kan man ha olika kategorier som t.ex. mat på boardsen. Vet inte om det var så bra beskrivet haha, men jag gillar den verkligen iallafall!
 
 
Peppapp. En svensk app av Olof Röhlander. Fick upp ögonen för den här appen när Bianca Gonzales nämnde den i sin blogg för ett tag sen. Det är Olof själv som pratar, peppar och ger mentala tips som kan vara bra i olika situationer. T.ex inför en tråkig uppgift, pepp på en måndag morgon eller en självförtroendeboost. Det kanske låter lite tråkigt och omotiverande, men jag tycker verkligen att de är jättebra. Perfekt att lyssna på på bussen på väg till skolan eller hemma kvällen innan ett viktigt prov. 
 
 
Nike Training. Min absoluta favorit träningsapp. Det finns en massa olika träningsprogram för både specifika kroppsdelar och för hela kroppen. Programmen är mellan 15- 45 minuter långa och det finns bra filmer som visar hur man ska göra de olika övningarna. Appen räknar även de minuter man tränar och ju fler minuter man samlar, ju fler övningar låser man upp. Roligt sätt att bli motiverad! 
 
 
Minion Rush. En spelapp som jag just nu är beroende av. Liknar temple run, fast detta är med minons från Despicable me. Man ska springa så långt som möjligt, undvika olika hinder och låsa upp nya banor. Som sagt så är jag beroende av den här appen just nu. Minions är ju bara för gulliga. 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback