Homecoming weekend

Här kommer äntligen mitt inlägg om homecoming, en vecka försent haha. Jag hade iallafall min homecoming förra helgen. Själva dansen var på lördagen, fotbollsmatchen på fredagen, men hela veckan var homecoming week med olika klädteman varje dag, olika event osv. 
 
Så på fredagen hade vi alltså våran homecoming game. Det är en tradition här i Texas att alla tjejer ska ha på sig en såkallad ''mum'' i skolan under fredagen, och min värdfamilj hade fixat en grymt fin till mig så jag hade på mig min hela dagen i skolan. På bilden nedanför kan ni se hur stor den var, och det var ändå tjejer på skolan som hade typ dubbelt så stora som min var. Vissa hade blinkande ljusslingor på sina, fjädrar och allt möjligt. Men jag gillade min med min lilla svenska flagga på. 
Under sista lektionen hade vi ett pep rally. Några footballplayers höll tal, de hade några tävlingar, bandet spelade och en massa sånna saker. The cheerleaders och några utan fotbollskillarna dansade till ''We're all in this together'' från High School Musical, och seriöst vad häftigt det var! Kändes nästan som om man var en del i filmen haha.
Efter the pep rally åkte jag och några andra tränare och åt på Chick fil a (aka världens bästa resturang, why don't we have it in Sweden), och sedan tillbaka till skolan för att börja ställa i ordning inför matchen. Jag jobbade hela kvällen, och killarna vann med 62-0. Jag hade en grymt kul kväll, står så mycket hällre nere på planen än på läktaren. Vi tränare passade även på att representera/supporta varsin spelare hela kvällen, så jag gick runt med nummer 6 på kinden som är Scott's nummer. 
 
Jag och Sofia med våra mums. 
The pep rally. 
Pre games show. 
More pre game show. 
Jag och Scott//#6
 
Så till lördagen så Hargave hade sin homecoming dance. Klockan nio hade jag tid för att fixa håret, efter det åkte jag och min värdmamma och fixade naglarna och sedan till HEB för att köpa smink. Jag åkte hem en kort vända och åt lunch och packade i ordning allt, och sedan åkte jag vidare till Robyn där jag, Robyn och Bre fixade oss tillsammans. Vi tog lite bilder, sedan åkte vi hem till Bre där vi mltte upp resten av våran grupp. Därifrån åkte vi till en sjö och tog ännu mer bilder. Note that vi står ute på en brygga i klackar, allt för bra bilder haha. Höll seriöst på att trilla i typ hundra gånger. 
När bilderna var tagna åkte vi tillbaka till Bre och där väntade våran buss som vi hade hyrt, så med den åkte vi först till Starbucks, och sedan till Hooters och åt middag. När vi hade ätit åkte vi till skolan där dansen var. Ärligt talat så var inte dansen sådär jättekul, Det var inte mycket folk där alls, mest bara freshmans. Så vi stanande bara i runt 45 minuter, sedan hoppade vi på bussen igen och åkte hem till Bre. Där hade våran grupp plus hennes storebrors grupp en stor bonfire, s'mores, en massa mat, bubbelpoolsbadande och en massa prat och skratt. Kvällen var grymt bra, och vi somnade inte förens vid tre någon gång. Det var jag, Robyn och Lacey sov över hos Bre och vi hade det seriöst jättekul. Love these people. 
 
Erin's syster, Erin, Robyn och jag hemma hos Robyn. 
Tjejerna i våran grupp. 
Jag by the lake. 
Gruppbild framför bussen.
På bussen. 
 
Söndagen var en riktigt lugn dag. Vi sov till elva och gick upp och åt frukost som bestod av donuts. Sedan hängde vi bara hemma hos Bre till runt tre då jag åkte hem. När jag kom hem packade jag upp, och sedan skypade jag med härliga människor i Sverige ett tag. 
 
 
Så det var en sammanfattning av min homecoming! Sjukt kul att uppleva då allting är så himla amerikanskt. Jag hade en grym vecka, och jag är så tacksam för alla härliga människor jag har lärt känna här borta. Love ya'll! 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback