En regnig onsdag och svar på kommentar

Just nu så sitter jag i vardagsrummet med min värdfamilj. För ovanlighetens skull så är jag helt klar med alla läxor och allt annat som ska göras, så det känns lite kosntigt att kunna ta det lugnt haha. Idag har iallafall varit en vanlig dag i skola. Vi hade block day, alltså bara fyra men dubbelt så långa lektioner. Så jag hade lektioner till 1.10, sedan football practise till tio i tre. Klockan tre hade vi tutoring i en halvtimme, och sedan fortsatte football practise. Dock så höll träningen bara på i cirka en halvtimme, sedan började det åska en massa så de fick ställa in träningen. Så när träningen slutade fick jag skjuts hem av Aaron, och sedan dess har jag bara varit hemma, duschat och gjort läxor. 
 
En kommentar jag fick idag: 
Hej! 
Du värkar ha det jättebra där borta! Jag har kikat in på din blogg några gånger och jag älskar den! Jag blev antagen av STS för att åka iväg nästa höst och jag undrar hur du skrev i brevet till familjen, jag tycker själv att det är JÄTTESVÅRT! Har ingen aning om vad jag ska skriva!
Hej! För det första, tack så mycket och vad kul att du ska åka iväg som utbytestudent! Det är en himla process du har framför dig, men herregud vad kul du kommer ha! 
Jag tyckte också det var supersvårt med brevet till familjen, det enda rådet jag egentligen kan ge till dig (och jag vet att alla säger samma sak) är att vara dig själv. Försök inte framstå som bättre eller som någon annan, utan skriv helt enkelt om dig själv. Familjerna som läser breven letar efter någon som kompleterar deras familj på ett bra sätt, så se verkligen till att vara dig själv. Se också till att du visar att du verkligen uppskattar att familjen läser ditt brev och visa att du är öppen och positiv! Men som sagt, var dig själv! Det är absolut det viktigaste! Lycka till! 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback