Sunday och svar på kommentar

Idag har jag varit hemma hela dagen, men trots det har jag fått mycket gjort! Jag har städat mitt rum plus mitt badrum, gjort klart alla läxor, tränat och skypat/facetimat med familj och vänner hemma i Sverige. Så jag har haft en bra söndag, och jag är taggad inför skolan imorgon. Dock har jag ett sports medicine test som jag inte är lika taggad över haha. 
 
Jag fick en kommentar idag med några frågorsom jag även denna gång tänkte svara på i ett inlägg. Älskar kommentarer/frågor btw så fortsätt med det!
 
Vilken linje går du på gymnasiet och kommer du få gå om något år när du kommer hem?
Jag går går på ekonomiprogrammet med inriktning juridik. Jag kommer inte få ''gå om'' något år, men eftersom detta år ses som ett sabbatsår kommer jag gå tvåan ett år senare än jag egentligen skulle ha gjort. Så när jag kommer hem kommer jag gå i samma klass som 98:or istället för 97:or. 
Hur mycket kostar det att åka dit ett helt år ungefär?
Explorius, organisationen jag åker med, fasta kostnad för ett utbytesår är 83 950:-. Dock tillkommer det en hel del kostnader, så som vaccinationer, läkarbesök, ambassadkostnader m.m så jag skulle säga att det sammanlagt kostar runt 100.000:-. 
Hur mycket pengar har du med dig?
När jag åkte hit hade jag med mig runt 10.000:-. Sen dess har jag fått lön, och jag får även 2000:- varje månad. Så jag har inte med mig en fast summa pengar, utan får pengar varje månad. 
Är det typ buffé i skolan eller är det typ en maträtt?
Skolan har olika maträtter varje dag så det är ingen buffé, men man kan liksom plocka ihop sin egen lunch ändå.
Och sist men inte minst , är det snygga killar i din highschool överlag?
Hahah jag skulle säga att det är 50/50. Det finns sjuuuukt snygga killar, men också killar som är tvärtemot. Det beror lite på i vilken grupp man befinner sig i. Dock är ju killarna här och svenska killar hur olika som helst, både när det gäller utseende och beteende. Så det beror väll lite på vad man gillar antar jag, men ja det finns absolut snygga killar här, speciellt på the football team :) 
 
Bild från Meet The Falcons förra veckan 
 
 
 


» Maja

Vad är det för lön du har fått? Jobbar du med något i USA? Vet du någon utbytesstudent som jobbar?

2014-09-08 // 19:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback