Prom 2k15

Om man ska uppleva prom någonstans i USA så är det nog Texas. Det är sant som de säger ''everything is bigger in Texas''. Prom här tas på blodigt allvar, klänningar för upp mot 1000 dollar, beach houses, limmos, prom proposals, ja allt ni kan tänka er. 
 Jag blev ''asked to prom'' av Marcus ca två veckor innan prom. Jag och hans mamma skämtade om att om han inte frågade snart så skulle jag gå med någon annan, men tillslut frågade han. Fick en bild skickad till mig dagen innan med någon typ av orderbekräftelse från någon Scandinavian store, och han sa att han hade en överrraskning till mig nästa dag. Så på morgonen dagen därpå mötte jag Marcus vid hans bil och han sa att jag skulle få min överraskning. Han plockade upp en Marabou apelsin krokant choklad kaka (min absoluta favorit choklad, slår allt). Blev superförvånad och glad, och när jag öppnade den så låg det en liten lapp därinne där det stod ''Vill du gå på balen med mig?''. Han hade alltså öppnad den hemma, lagt i lappen och klistrat ihop den igen haha, och såklart sa jag ja. 
 
 
På själva prom dagen åkte jag först och fixade hår och makeup på en salong. När det var klart åkte jag ner till Galveston, fixade det sista, klädde på mig och tog kort med min grupp. När det var klart åkte vi upp till Conroe där skolan hade sin prom. Den var jättefint fixad, vi var i en stor, finare lada typ, med en massa ljusslingor överallt, blommor, ställen att ta kort osv. Vi kom dit och åt, hängde där, dansade och tog kort. Dansen tog slut vid elva och då åkte jag och ett gäng vänner till hennes hus och spenderade natten där. Det var så min prom såg ut. Den var helt ok men inte mer. Jag hade förväntat mig mer och en massa saker gick inte som planerat, så därför känner jag så. Men det var defenitivt en upplevelse och alla var jättefina i sina klänningar och suits och alltig var väldigt amerikanskt. Precis som i en high school film. 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback